Полезни съвети за женското здраве
Поддържането на оптимално женско здраве изисква многостранен подход, включващ правилно хранене и повече физическа активност и постигане на добър емоционален баланс.  
Други важни предпоставки за доброто здраве са сънят и качествената почивка, както и приемът на добавки, запълващи липсите в диетата.
Едни от най-ценните за доброто женско здраве добавки включват мултивитамини, омега-3 мастни киселини, витамин D и протеини. Различните етапи от живота обаче, определят и необходимостта от конкретни хранителни вещества:

  • ранно детство – цинк, калций, витамини А и D, желязо
  • младежки години – витамини В-комплекс
  • бременност – омега-3, фолат, DHA, йод, колаген
  • перименопауза – мелатонин, витекс
  • менопауза – кератин и биотин, гроздовиден ресник, магнезий
  • постменопауза – DHA, куркумин, витамини D и К2, калций, магнезий
 
Контрол върху стреса и намаляване на умората с помощта на диета и добавки


В наши дни ритъмът на живот е ускорен и сложен. Под въздействие на продължителния стрес и липсата на сън и почивка, надбъбречните жлези да произвеждат високи количества от хормона на стреса – кортизол. Високите нива на кортизола водят до повишаване на кръвното налягане и кръвната захар, отслабване на имунитета и хронична умора.
Здравословната храна и целесъобразният начин на живот спомагат за нормализиране нивата на кортизол и преодоляване на хроничната умора в дългосрочен план.
Добавки като витамин В-комплекс, коензимQ10, L-карнитин, витамин С, магнезий, алфа-липоева киселина, рибоза са едни от най-полезните естествени средства за възстановяване на нервната система и увеличаване на енергията.

  • Подходяща диета
Важно е да се хапва често и по малко, да се избягват преработените и рафинирани продукти. Захарните и кофеинови храни водят до бързи пикове и спадове на кръвната захар и енергийните нива. Добре е да се увеличи консумацията на боб, риба, ядкови масла и сурови плодове и зеленчуци.
Най-добрата хранително-енергийна формула включва въглехидрати, протеини и мазнини на всяко хранене. Важно е храните да се приемат в най-близката до естественото им състояние форма – например да се консумира цяла ябълка, вместо ябълков сок.

  • Добавки
Адаптогените също допринасят за справяне с ежедневния стрес и подобряване функционирането на надбъбречните жлези. Такива адаптогени са билките златен корен, сибирски женшен, ашваганда, корен от женско биле, медицински гъби (майтаке, шийтаке и рейши).

  • Етерични масла
Те са прекрасно средство за успокояване, ободряване и фокусиране на мисълта. Могат да бъдат използвани в ароматерапията или в домашно приготвени продукти за красота. Такива полезни есенциални масла са маслата от бергамот, жасмин, лавандула, ветивер.

 
Поддържане на здравословно тегло


Има много причини, поради които женският метаболизъм се забавя – напредване на възрастта, хормонални промени, спазване на диети с йо-йо ефект и др.
Добрата новина е, че прилагането на няколко естествени стратегии може да възстанови нормалния метаболизъм. Ето кои са те!
Стартирайте деня си с протеинова закуска - така ще поддържате по-дълго състоянието на ситост.
Избягвайте силно преработените храни и съдържащите транс-мазнини - те повишават общия и лошия холестерол, забавят метаболизма, понижават инсулиновата чувствителност и повишават теглото.
Консумирайте храни с нисък гликемичен индекс - боб, пълнозърнести храни и зеленчуци, които поддържат дълго състоянието на ситост. Избягвайте продуктите с висок гликемичен индекс като бял ориз и картофи.
Избягвайте твърде динамичните упражнения - те увеличават отделянето на стресовия хормон кортизол, което от своя страна нарушава функциите на щитовидната жлеза, предизвиква умора и забавя метаболизма.
Наблягайте на силовите тренировки в комбинация с кратки, интензивни кардио сесии - те стимулират хормоните, които изгарят мазнините като тестостерон и човешкия растежен хормон.
Приемайте екстракт от зелен чай – съдържа полифенола епигалокатехин-галат, който подобрява метаболизма и стимулира изгарянето на излишните мазнини.

Приемайте рибено масло – спомага за справяне с наднорменото тегло, особено в комбинация с физическа активност. Омега-3 мастните киселини, съдържащи се в рибеното масло поддържат нормалните нива на инсулин, което предотвратява загубата на мускулна маса. Рибеното масло активира метаболизма и подпомага балансирания имунен отговор.

Спете не по-малко от 8 часа всяка нощ - недостигът на сън увеличава нивата на грелин - хормонът, който казва на тялото, че е гладно и понижава нивата на лептин - хормонът, подпомагащ чувството на ситост.

 

 

Коментари (0)

Няма коментари

Нов коментар

Product added to wishlist

Онлайн аптека Салвия изпозлва бисквитки, с цел анализиране на трафика и по - добро функциониране на уеб сайта. Повече информация за начина, по който използваме „бисквитките“ може да видите ТУК!