Витамин В5 за отлично здраве и контрол върху стреса
 Витамин В5, известен още като пантотенова киселина или пантетин, е едно от най-ценните хранителни вещества за човешкото здраве. Той е водоразтворим и е важно да бъде адекватно приеман, тъй като излишъците от него се изхвърлят бързо от организма.
Дефицитът на витамин В5 се среща рядко, тъй като много храни съдържат поне малки количества от него. Обикновено недостигът му се проявява заедно с дефицит на други витамини от група В.
Най-често срещаните симптоми на дефицит на В5 са умора и летаргия, затруднено справяне със стреса, депресия, проблеми със съня, храносмилателни смущения, изтръпване на крайниците.
Хората, които системно консумират алкохол, както и дамите, приемащи противозачатъчни лекарства, е по-вероятно да развият дефицит на В5.
 

Ползи от приема на витамин В5
 
  • Подобрява сърдечното здраве - регулира нивата на холестерола, предотвратява натрупването на плаки и ограничава вероятността от появата на сърдечно-съдови болести. Подпомага производството на червени кръвни клетки, които транспортират кислорода в тялото.
  • Увеличава енергията – витамините от група В отговарят за превръщането на въглехидратите в глюкоза, която е използваем източник на енергия. Мозъкът се нуждае от глюкоза, за да функционира оптимално. Витамин В5 помага за синтезирането на коензим А, необходим за метаболизиране на захарите и превръщането им в глюкоза.
  • Укрепва нервната система – участва в синтеза на ацетилхолин – невротрансмитер, важен за редица функции в нервната система. Подпомага комуникацията между нервните клетки, предпазва ги от увреждане и стимулира мисловната дейност. Потиска нервната възбудимост и раздразнителността, намалява депресивните състояния, подобрява настроението. Подпомага функциите на надбъбречните жлези, които отговарят за синтеза на стресовия хормон кортизол.
  • Подобрява менталното здраве – намалява риска от когнитивни проблеми, свързани с напредване на възрастта. Приемът на достатъчно витамин В5 в комбинация с други витамини от група В намалява риска от мигрена, загуба на памет, депресия и безсъние.
  • Подпомага зарастването на рани и здравето на кожата –забавя появата на бръчки и старчески петна. Стимулира синтеза на колаген – важен за еластичността на кожата протеин, който я предпазва от отпускане и я поддържа гладка. Намалява проявите на акне.
 

Храни със съдържание на витамин В5: месо (особено патешко месо), черен дроб, авокадо, слънчогледово семе, леща, гъбите печурки.


По отношение на хранителните добавки, източници на витамин В5
– специалистите препоръчват продукти, комбиниращи всички витамини от група В с цел оптимално усвояване и по-ефективно действие на отделните витамини.

Продуктът В-комплекс на утвърдената марка Doppelherz осигурява всички осем витамина от В групата. Предлага се под формата на таблетки със забавено освобождаване, което трае в продължение на повече от 10 часа.
В-комплекс се препоръчва при отпадналост и умора, високи нива на стрес, физическа слабост, проблеми с фокуса и паметта, кожни проблеми и косопад.

Коментари (0)

Няма коментари

Нов коментар

Product added to wishlist