Как да се погрижим за имунната си система?

Темата за имунитета е особено дискутирана в последните месеци. Да поддържаме тялото си здраво и способно да се бори с различните патогени и болестотворни организми, е приоритет на всеки човек.

Говоренето по темата, обаче, е доста по-лесно от реалните действия. Поддържането на здраво тяло и висок имунитет изисква редовни грижи и ежедневно адекватно отношение. Ето какво съветват специалистите.

 

  1. Спете достатъчно. Малко хора са наясно, че добрият сън е пряко свързан с имунитета. Проучванията сочат, че хората, които спят по-малко от 6 часа за денонощие, са по-податливи на болести. Възрастните се нуждаят поне от 7 часа сън, тийнейджърите – между 8 и 10 часа, а малките деца и кърмачетата – по над 14! Ако имате проблеми със заспиването, опитвайте се да редуцирате времето пред екран, особено вечер, и извършвайте някакви физически упражнения.
  2. Яжте повече пълнозърнести храни. Те са богати на антиоксиданти, които имат благотворно отношение към имунитета.
  3. Яжте повече храни с „полезни мазнини“. Омега-3 мастни киселините, които се съдържат в зехтина и в повечето риби, са доказан имуностимулатор.
  4. Яжте повече храни с „добри бактерии“ или добавяйте към храната си качествен пробиотик. Храните, богати на добри бактерии, са киселото мляко, кефирът и др.
  5. Ограничете приема на добавена захар. Проучванията сочат, че добавените захари и рафинираните въглехидрати могат да допринесат за наднорменото тегло. Ограничаването на храни с подобно съдържание намалява риска от хронични здравословни състояния като диабет тип 2 и някои сърдечни заболявания.
  6. Спортувайте редовно и умерено. Постоянната физическа активност е сигурен имуностимулатор.
  7. Останете хидратирани. Хидратацията няма непременно да повиши имунитета ви, но ще се отрази благотворно на цялостното ви здравословно състояние. Дехидратацията може да причини главоболие и да наруши цялостното представяне на организма ви, в това число може да доведе разстройство на храносмилането и да създаде проблеми със сърдечната и бъбречната функция. Тези усложнения, от своя страна, могат да увеличат податливостта към болести.
  8. Управлявайте нивата на стрес. Облекчаването на стреса и безпокойството е от ключово значение за вашето здраве.
  9. Използвайте хранителни добавки разумно! Въпреки че някои фирми се възползват от масовото безпокойство покрай Covid-19, редно е да се каже, че няма хранителна добавка, която да се бори с вируса. За сметка на това обаче има доказани витамини, минерали и други вещества, които имат потвърдено отношение към имунитета. Такива например са: витамин C, витамин D, цинк, селен, ехинацея, арония, черен кимион и други. А когато тези добавки идват от доказан производител на пазара, тогава изборът е изключително лесен.

Популярният и утвърден немски бранд Допелхерц предлага на пазара няколко продукта, които доказано имат положително отношение към имунитета. Включително Допелхерц Имуно за деца, който е подходящ дори за деца над 4-годишна възраст. С уникален състав и фармацевтична форма са имунопродуктите на марката:  Допелхерц систем Имун+Арония, Допелхерц актив Витамини C+D и Допелхерц актив Имуноактив.

 

Коментари (0)

Няма коментари

Нов коментар

Product added to wishlist

Онлайн аптека Салвия изпозлва бисквитки, с цел анализиране на трафика и по - добро функциониране на уеб сайта. Повече информация за начина, по който използваме „бисквитките“ може да видите ТУК!