Продуктът беше добавен успешно в кошницата!

Aug 28

Кои витамини и минерали са ви нужни в края на лятото

28и Август, 2020

Вероятно знаете, че през зимните месеци имунната система се нуждае от допълнителен прием на витамини и минерали, за да се справи с атаките на вирусите и бактериите.

А чували ли сте, че витамините и минералите са необходими и в края на лятото и началото на есента? Причините за това са няколко:

  • организмът е изтощен от честите пътувания, наситените емоции и летните горещини;
  • кожата е уморена и дехидратирана от слънцето – нужни са й някои хранителни вещества, за да възстанови нормалното си състояние;
  • преходът към по-студените месеци от годината може да доведе до депресивни състояния и липса на тонус;
  • по начало с настъпването на есента работата и ангажиментите се увеличават или поне такава е ситуацията при повечето хора, включително при учениците, които трябва да се настроят за новия си, напрегнат график. Това означава, че организмът се нуждае от малко помощ, за да се приспособи към промените.

Представяме ви едни от най-полезните витамини и минерали, които ще подпомогнат здравето ви в края на летния сезон и началото на есента!

Витамин А

Спомага за формирането и поддържането на кожата, зъбите, скелета и меките тъкани. Този витамин възстановява нормалната функция на кожните клетки и спомага за елиминиране на дефектите по кожата, причинени от слънчевите лъчи.

Витамин А подпомага и защитата от меланом. Изследователи, изучаващи витамин А и неговата роля в предотвратяването рака на кожата, откриват, че приемът му намалява риска от развитие на меланом с 60%.

Витамин С

Мощен антиоксидант, който защитава клетките от увреждането на свободните радикали. Замърсяването на въздуха и ултравиолетовата светлина от слънцето са основните източници на свободни радикали.

С приема на необходимите количества витамин С под формата на диетична добавка, вредните ефекти на свободните радикали могат да бъдат напълно неутрализирани.

Витамин D

Колкото и странно да звучи, приемът на витамин D в края на лятото е необходим. Той се произвежда от тялото в резултат от взаимодействието на слънчевите лъчи с кожата. Въпреки това, генерираният от слънцето витамин D не се диспергира еднакво. Фактори като географското местоположение, замърсяването на въздуха, възрастта, цвета на кожата, употребата на слънцезащитен крем и др., могат да доведат до намаляване нивата му в организма.

Освен че заздравява костите и зъбите, витамин D укрепва имунната система, поддържа оптималните нива на енергия и увеличава устойчивостта срещу стреса.

Витамин Е

Прекомерното излагане на слънце може да доведе до преждевременно стареене на кожата и да увеличи риска от рак. Тук приемът на витамин Е осигурява значителни ползи. Той е един от най-ефикасните мастноразтворими антиоксиданти, които неутрализират оксидативния стрес и подпомагат възстановяването на кожата от слънчевите увреждания.

Витамин Е е известен и със способността си да попълва производството на колаген - протеин с критично важно значение за поддържане еластичността и обновяването на кожата.

Магнезий

Този минерал участва в над 600 биохимични реакции в тялото. Играе критично важна роля за производството на енергия, образуването на протеини от аминокиселините, създаването и възстановяването на ДНК и РНК, поддържане здравето на мускулите, регулацията на нервната система, укрепване на сърдечно-съдовата система.

Хроничният дефицит на магнезий предизвиква не само мускулни крампи и физическа слабост, но също нарушения в сърдечния ритъм, умора, депресия и тревожност.

Терапията с магнезий поддържа тонуса на нервната система, подобрява устойчивостта срещу стрес и промени, подпомага мозъчната дейност.

Цинк

Един от най-полезните за здравето на имунната система микроелементи. Ключовата му роля в това отношение е, че подпомага способността на имунните Т-клетки да регулират имунния отговор и да атакуват увредените и раковите клетки.  

Според много изследвания, приемът на цинк в началото на есенния сезон укрепва организма и подобрява устойчивостта му срещу вирусните и бактериални инфекции, разпространени през по-студените месеци.

Приемът на този минерал в края на лятото спомага и за бързото възстановяване на кожата и косата, които интензивно са били изложени на агресивното слънчевото влияние. Цинкът намалява кожните възпаления, особено при акне – проблем, който често се активизира в края на месец август в резултат от продължителното излагане на UV лъчите.

Косопадът, характерен за този период от годината също се повлиява добре от цинка, особено ако приемът му се комбинира с витамин D.

0 коментара

Напиши коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Коментар
Име *
Email *

Коментари

chat icon

Чат